13 Temmuz 2012 Cuma

HAYALİ


Ülkemizin yaşça en büyük, tecrübe bakımından en usta Karagöz oynatıcısı Hayali Tacettin Diker ile tanışmak benim için çok büyük bir onur ve gurur oldu. Gerçekten çok kibar, tam bir beyefendi büyük usta. Yüksek Lisans Tez çalışmamı Hayali Tacettin Diker'in yaşamı ve sanatı üzerine hazırlıyorum. Onunla İstanbul'a tanışmaya ve ropörtaj yapmaya gittiğimde beni sıcak bir şekilde karşıladı. Kişisel arşivinden sonuna kadar yararlanmamı sağladı. Akademik bir çalışmada isminin geçmesine de çok sevindi. Daha doğrusu şahsından çok bu konu hakkında ciddi bir araştırma yapıldığı için mutlu oldu zira uzun zamandır Karagöz'e eskiden olduğu kadar önem verilmediği Hayaliler arasında ortak bir düşünceydi. Umudum Ülkemizin en önemli sanat dallarından biri olan gölge oyunumuz Karagöz'ün değerinin artması ve üzerine daha fazla araştırma yapılması. Büyük usta Tacettin Diker'e yardım ve öğütlerinden dolayı binlerce kez teşekkür eder tüm kalbimle saygılarımı sunarım...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder